Inmatriculare masina adusa din strainatate – ziua 3

E vineri. Au trecut cele 3 zile de cand am depus actele pentru taxa de mediu si trebuie sa ajung sa iau decizia si sa platesc. Asa ca plec iar imediat dupa ora 7 din Bucuresti ca sa ajung la 8:30 in Ploiesti.

Am ajuns la ANAF, am luat decizia de la acelasi nene la care era si cu 3 zile in urma acolo. Din nou, acelasi flegmatism… Ies din cladire si ma duc la alta intrare unde e casieria. Aici am dat peste cel mai tampit sistem pe care l-am intalnit vreodata: stai la o coada/ghiseu sa dai un act (in cazul meu decizia de calcul a taxei de mediu), dupa care te duci la alta coada/ghiseu sa platesti! Dupa ce dai actul la primul ghiseu, acesta e pasat pe sub mana colegei de la biroul alaturat la care trebuie sa platesti. E minunat. Am platit, am primit chitanta. Platit taxa de mediu, bifat.

Avand toate actele necesare inmatricularii, urma politia. Aici auzisem ca daca nu ai toate acetele in ordinea care trebuie nu iti primeste dosarul si te trimite sa le aranjezi si sa te asezi din nou la coada. Asa ca am trecut pe la un birou de acte auto sa-mi puna in ordine toate actele, sa-mi dactilografieze pe civ si sa-mi faca copii dupa ce mai e nevoie (pentru 15 lei esti scutit de alte neplaceri, asa ca merita sa treci pe acolo). Avand totul in regula ma prezint la politie increzator ca termin cu totul si ca in sfarsit pot sa-mi bag picioarele in el se sistem. Coada nu era, asa ca am zis ca scap repede. Ajung in fata, ii dau actele celui de la ghiseu, mi le verifica, totul frumos, ma intreaba ce numar vreau, nu-mi accepta primul numar ca incepea cu “I” (cica nu se elibereaza numere cu I sau O in fata), ii cer unul cu “Y”, imi cere 85 de lei taxa de numere optionale si ma loveste: “cu chitanta asta si cu buletinul veniti luni dupa 11 sa luati numerele.” Poftim?! Pe toate forumurile scrie ca numerele neoptionale se dau in 2 ore si cele optionale in 4. La Ploiesti nu e asa! Si-am plecat. Am sunat totusi pe cineva (pentru un sfat/ajutor) care mi-a zis ca daca vreau sa le ridice altcineva trebuie sa specific la ghiseu inainte asta. Asa ca ma intorc la ghiseu sa specific ca nu voi veni eu sa le ridic. “Nu se poate”. Dar doamna, chiar nu mai pot veni. “Nu se poate”. Dar va rog frumos, nu mai pot sa-mi iau inca o zi de concediu, ar fi a 4a (era de fapt a 3a, ca am cumulat 2 jumatati de zile pierdute). “Hai bine, spuneti-mi numele celui care va veni sa le ridice”. Ii spun numele, il scrie pe chitanta si pune o stampila peste. Deci se poate, dar doar daca insisti! Depus acte la politie, bifat. Ridicat numere si talon, data viitoare.

Asa ca dupa 3 drumuri intr-o saptamana la Ploiesti nu am reusit sa ridic numerele, dar am terminat cu depusul tuturor actelor la toate institutiile. Un rezumat al acestor drumuri arata asa:

– 3 drumuri / 5 zile

– 5 institutii la care am depus acte sau platite taxe (RAR, ANAF, DITL, CEC, Politie)

– 2944 lei cheltuiti pe taxe (438 la RAR, 37 la CEC, 60 + 85 la DITL, 2244 la ANAF, 85 la Politie), la care se mai adauga aprox 250 de lei drumurile si, in cazul meu (pentru ca eu sunt unul din idiotii sub 30 de ani care au masina pe numele lor, dar o sa scriu si despre asta altadata), 800 lei RCA si 305 lei actele traduse (si legalizate, ca, atentie!!!, asa se cere la Ploiesti!) din olandeza in romana

– 10 persoane cu care am intrat in contact pentru a depune acte / plati taxe, fara a pune in calcul gardienii care te indruma sau persoanele pe care le mai intrebi cate ceva

– 16 ore pierdute pe drumuri

Daca ar gandi cineva cu creierul cat 2 struti sistemul si daca sutele de milioane cheltuite pe aplicatii informatice chiar ar fi cheltuite pe ce trebuie si unde trebuie (nu la prietenii politici), am putea plati si noi toate taxele si am putea depune toate actele intr-un singur loc, iar mai departe sa se ocupe sistemul de impartirea lor corecta. Si nu ar mai fi platiti 10 angajati, ci 2-3 care sa faca exact aceeasi munca.

Sfatul meu dupa toata aventura asta? Cel mai bine dati toate actele unei firme care sa se ocupe de inmatriculare (sau unui “nea” daca il stiti) si scapati si de timpul pierdut, si de nervii irositi aiurea. Poate costa cu 100-200 de lei mai mult decat daca ati face de unul singur toate cele, dar banii astia ii faceti in cele 16 ore castigate 🙂

 

Numai bine si iubire

Comentarii (4)

  • Diferente dintre aici (US) si RO:
    * Placutele le primesti prin posta
    * Deobicei poti trimite mai toate actele prin posta/mail, iar daca nu, trebuie sa interactionezi max cu o pers la banca
    * Daca cineva iti spune ca nu se poate, atunci chiar nu se poate, nu inseamna ca: “mi-e lene”.

    • cred ca e vorba de natie, si natia noastra are in adn miserupismul si “timpul trece leafa merge”.
      cu cateva exceptii totusi.

  • Era mult mai bine daca apelai la o firma de inmatriculari auto, nu mai stateai la cozi drumuri pierdute, sa ceri informatii sa completezi formulare, copii xerox si asa mai departe, firma noastra de inmatriculari auto din Timisoara are comisionul de 150 de lei indiferent daca e masina adusa din strainatate si se face inmatriculare sau daca e masina din Romania si se face doar schimbare de proprietar, nu mai bateai drumurile si economisieai si 100 de lei si timpul tau! Vorba ta 250 de lei doar drumurile!

Leave a Reply

Emailul tău nu va fi publicat. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *