Perechea a 2a de faruri se cheama proiectoare de ceata

Si, dupa cum le spune numele, se folosesc atunci cand e ceata.

 

Mare parte din soferi habar nu au cum si cand sa foloseasca farurile, in principal pentru ca nu stiu care din becurile alea din fata sunt faruri si pentru ca politia nu isi face treaba.

Dupa analiza statistica a masinilor cu care m-am intersectat pe drumuri nationale / autostrazi (ca la noi e posibil sa te intersectezi cu cei din sens opus pe autostrada…), au reiesit 4 categorii de soferi in functie de luminile pe care le aprind indiferent de perioada din zi.

 

1. Faza scurta aprinsa – 61%

Dragi soferi din categoria 1, felicitari.

 

2. Nici o lumina pornita – 17%

Dragi soferi din categoria 2, luminile alea nu trebuie aprinse doar ca sa vedeti voi, ci ca sa fiti vazuti. Ochiul percepe mai bine distantele si vitezele atunci cand vede o lumina. Nu fiti idioti, aprindeti faza scurta si cand e lumina afara!

 

3. Faza scurta stinsa si proiectoarele de ceata aprinse – 7%

Dragi soferi din categoria 3, sa stai cu proiectoarele de ceata aprinse in locul fazei scurte e ca si cum, barbat fiind, ai purta esarfa pe timp de vara. La plaja. E trendy, dar de prost gust. Si ar trebui sa fiti opriti si sanctionati (cititi OUG 69/2007, MO 443/29.06.2007).

 

4. Faza scurta aprinsa si proiectoarele de ceata aprinse – 15%

Dragi soferi din categoria 4, pe timp de zi sunteti la fel de idioti ca cei din categoria 2. Pe timp de noapte sunteti si mai idioti. Si nu sunteti nici macar trendy, sunteti doar atat de prosti incat nu stiti ce e cu toate luminile alea si le aprindeti pe toate. Cand va nimeriti si cate 3 unul dupa altul, trebuie sa clipesc de 2-3 ori tare ca sa-mi revina privirea. Si ca sa-mi revin si eu din starea de “cat de prosti pot sa fie aia bai nene”.

FaruriCeata_Masina2

 

Daca facem un calcul, 39% din soferi ar trebui opriti si sanctionati. Asta ar fi preventie, nu radarele puse dupa colt la 10 metri dupa intrarea in localitate.

 

Sursa foto – un baiat cu gandire corecta.

 

PS: inainte sa plecati data viitoare, aprindeti farurile si dati-va jos sa va asigurati ca nu faceti parte din categoriile 3 sau 4.

 

 

Numai bine si iubire

Comentarii (2)

  • Stimate d. Moraru, eu folosesc noaptea şi farurile de ceaţă pentru că circul în Românistanul plin de gropi. Faza scurtă bate îngust şi mai departe de botul maşinii, aşa că folosesc farurile de ceaţă ca să luminez porţiunea din imediata apropiere a maşinii, şi într-un unghi mai larg, ca să văd şi pe care parte să ocolesc gropile. Că ne consideri idioţi şi proşti, e dreptul tău. Remarc însă că în articol ai certitudini. Ştiu că nu poţi înţele ce vreau să spun, dar dacă întrebi un prieten sau “gugăleşti” un pic, afli cine sunt cei care au certitudini.

    • Daca ai merge mereu pe podul Giurgiu-Ruse, as intelege, ca e plin de gropi. Altfel, imi mentin parerea 🙂 Proiectoarele de ceata te ajuta sa vezi gropile doar daca stai fix cu nasul in volan, lucru pe care nu cred ca-l faci mereu cand mergi noaptea. iar faza scurta poate fi reglata (de obicei ai o rotita…) sa bata mai jos. Stiu ca nici tu nu intelegi ce vreau sa spun, ca pari a fi genul care se ghideaza dupa propriile legi.

Leave a Reply

Emailul tău nu va fi publicat. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *