Cum să fii un șofer mai bun decât majoritatea – ep. 2

Continuăm azi cu niște exemple video 🙂

 

1. Nu te bagi în fața altora dacă aceștia trebuie să încetinească pentru a te evita.

În București a apărut de ceva vreme “prioritatea de semnal”: dau semnal și mă bag, că mă văd ceilalți și se feresc ei de mine. Puteți vedea asta când se iese de pe străduțe lăturalnice sau când se schimbă banda la mersul bară la bară. Foarte greșit. Dacă faci poc, tu nu ai acordat prioritate și un șofer sănătos la cap nu va face amiabilă cu tine, pentru că ești un pericol care trebuie oprit măcar pentru 3 luni.

NB! Dacă ai numere de Bulgaria, ignori punctul ăsta că pe tine te doare în pluă dacă îi lovești pe alții.

 

2. Dacă cei de pe benzi alăturate încetinesc sau opresc, faci și tu același lucru.

În general șoferii nu încetinesc aiurea decât dacă sunt foarte proști. Cel mai probabil se feresc de ceva/cineva care poate sări și în fața ta: pieton (chiar dacă nu e pe trecere), o altă mașină apărută aiurea în drum, un câine etc. Cel mai adesea, treaba asta se aplică în fața trecerilor de pietoni când nu există vizibilitate din cauza altor mașini/obstacole.

 

3. Aștepți până se decid cei indeciși din fața ta. 

La ultima fază în video îmi pot reproșa că nu am avut răbdare și nu l-am considerat pe celălalt o vită cum spuneam în articolul anterior. Când un șofer e indecis, fie e extrem de prost, fie e puțin panicat și sunt șanse să facă mișcări bruște. Cel mai bine aștepți câteva secunde până se risipește ceața din capul respectivului. Altfel ajungi în șanț 🙂

 

PS: la fazele cu așteptatul la semafor și cu trecutul pe roșu bănuiesc că nu trebuie să explic nimic…

 

Numai bine și iubire

Comentarii (4)

  • penultima faza: daca e la capatul lui 41 de la piata presei, acolo e cedeaza pentru cei ce fac dreapta..daca nu sunt pietoni ai voie sa faci dreapta…repet..doar daca e acolo unde spun eu..m-am mai uitat o data la filmulet si apare si sageata intermitenta de cedeaza la dreapta…
    cat despre dau semnal si ma bag..este foarte normal intr-un trafic civilizat..in care by default cei care vad semnalul ar trebui sa te lase..in plus s-ar aplica “with” succes daca s-ar tine asa cam o jumate de masina distanta intre masini..

    • La penultima faza, taranul cu ML nu face dreapta. Trece pe rosu la 2 semafoare…

      La prioritatea de semnal, doar indienii si taximetristii gandesc ca daca au dat semnal e dreptul lor sa se bage. Intr-un trafic civilizat, astepti pana iti vine randul sau pana te lasa cineva, ca nu ti se cuvine sa “te bagi” 🙂

  • haaa.da..ai dreptate..nu m-am uitat mai incolo..dupa ce a trecut pe langa tine..tare..pai ce..nu s-a asigurat ca nu vine tramvailul..dragut:)

    nu sunt de acord cu asta cu semnalul..pentru ca vrem un trafic fluent.si daca astepti..sau eziti ca nu intelegi daca te lasa sau nu..cum se intampla mai mereu.hai ca te las..ba..boule ..te-am lasat de ce nu te bagi..pai acu te bagi..nu vezi ca am bagat piciorull…adica..de aici frustrarile..daca regula ar fi sa te lase toata lumea..si sa se bage toata lumea..atunci ar fi mai fluent..dar nu se aplica la noi, unde se aplica doar prioritatea de ML..adica toata lumea lasa un ML care da semnal..dar nu lasa..sa zicem o Ibiza..exemplu la intamplare ales…:)

    • d-aia e facut codul rutier si nu mergem la mica intelegere, ca sa fie totul mai fluent; daca nu am functiona dupa niste reguli, ar face fiecare dupa cum i se pare normal.
      diferenta dintre normalul tau si normalul meu e ca tu vei fi vinovata daca “te bagi” cand dai semnal si eu voi fi nevinovat daca intru in tine 🙂

Leave a Reply

Emailul tău nu va fi publicat. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *