Cum să fii un șofer mai bun decât majoritatea

În puținii kilometri pe care i-am făcut, am ajuns la niște lucruri musai de (ne)făcut la volan.

 

Apride luminile. Oricând, oriunde. Chiar dacă e vară și te plimbi în mijlocul zilei prin localitate, aprinde luminile. Distanțele sunt percepute altfel când apar și niște faruri aprinse în cadru, mai ales că mulți se uită superficial în oglinzi și luminile ar fi singurele care ar putea să le sară în ochi. Nu mai zic de “obligativitatea” farurilor aprinse când ninge, plouă sau soarele se screme să mai lumineze pe înserate.

NB! Aprinde farurile, nu proiectoarele de ceață.

 

Folosește banda 1. Oricând există mai mult de o bandă pe sens, mergi pe banda 1 (cea mai din dreapta). Folosește banzile superioare doar pentru a depăși. Pe alte meleaguri e vorba de legislație, la noi e vorba de bun simț (pentru că nu te sancționează nimeni). Chiar dacă tu crezi că nu încurci pe nimeni dacă mergi pe banda 2+, la un moment dat o vei face… Și vrem să avem parte de trafic fluent, nu? 🙂

NB! “Regula” se aplică și în localitate pe cât posibil.

 

Ține-ți banda. Între două (marcaje) nu te plouă. Nu merge pe două benzi simultan (cu marcajul între roți) și nu schimba aiurea benzile când ți se năzare. Dacă nu te încurcă nimic pe banda ta (cum ar fi alți șoferi ce merg mai încet, diverse lucrări pe drum etc.), mergi relaxat înainte. Alții se bazează pe “concentrarea” ta de a nu le tăia aiurea calea și de a le face loc să treacă pe lângă tine.

NB! Unde nu există marcaj, indicat este să mergi cât mai pe dreapta, ca și cum ai merge pe banda 1.

 

Semnalizează orice schimbare a direcției sau a benzii. Faci stânga sau dreapta la prima, semnalizează. Schimbi banda (din orice motiv), semnalizează. E cea mai eficientă modalitate de comunicare în trafic. Toți ne enervăm când cel din fața noastră încetinește sau pune frână brusc ca și cum s-a întâmplat ceva în fața lui, când de fapt doar face dreapta. Sau când ni se taie calea fără să fim anunțați. În cazul meu, semnalul face minuni. Pentru că îl folosesc cât de corect pot, parcă nu observă nimeni că am număr de PH în București.

 

Nu te încrede în nimeni, decât în tine. Dovada e în video-ul următor (prima secvență). Cel mai important la volan e să consideri mereu că ceilalți sunt vite. Chiar dacă x-ulescu, care e în fața ta, conduce ca un profesionist și pare a fi armăsar, consideră-l o vită care poate face mișcări bruște în orice moment. Nu se știe niciodată…

 

 

Cam astea sunt “regulile” principale ca să fii mai bun ca majoritatea și să te ferești de rele. Asta dacă nu te aștepți ca îngerașul să te ferească de rele. Mai departe, lucuri de țin de finețe în spatele volanului, în alte episoade.

 

Numai bine și iubire

Comentarii (4)

    • 1. Pare a fi un sens giratoriu si cel care vine din dreapta nu acorda prioritate. Daca nu e asa si ambii vin din acelasi sens, atunci 2 benzi se transforma intr-una singura si prioritate are cel de pe banda superioara (adica cel care filmeaza). Oricum ar fi, vinovat este cel din dreapta.
      2. Camionul nu “tine” banda si intra aiurea pe banda 1 peste saracul care filmeaza. Fiind 2 benzi la iesire, camionul trebuia sa intre pe banda 2.

      Daca ai tot timpul o imagine de ansablu a celor din jurul tau, poti sa eviti situatii de genul asta. Altfel mori cu dreptatea in mana.

  • Secventa 2 din film : “banda 1 pe dn1 e periculoasa” // Sfatul 2 : ” Foloseste banda 1″ :)))))

    Foarte bun articolul.. cu un singur amendament : Mergi pe banda 1 in afara localitatii ! In localitate banda 1 e loterie (biciclisti care apar de niciunde, carute, pietoni care n-au trotuar, soferi care parcheaza la marginea benzii si apoi iti deschid portiera in fata, copii care se joaca cu mingea si care pot sari oricand in fata masinii, pietoni care se decid brusc ca vor sa traverseze fara sa se asigure etc. )

    Short story : pe banda 1 in localitate sunt foarte foarte multe pericole (cand zic localitate ma gandesc la alea de pe dn1 spre exemplu , nu la centrul orasului sau altele de genul )

    Numa’ bine !

    • In localitate pe DN1 mergi cu 79, ai timp de reactie destul de mare. Nu am patit pana acum sa nu pot sa evit nasoale pe DN1 fiind pe b1.

Leave a Reply

Emailul tău nu va fi publicat. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *